4/22世界地球日也是我的生日,最近新添購的 Wangari's Trees of Peace: A True Story from Africa 英語繪本,讓我很有感觸,也分享給我的校內同事和全六年級的學生,成為四月份議題融入英語教學的延伸閱讀教材。

閱讀後,激發學生的創造力,

來幫助我們創建一個充滿和平、綠色森林、零砍伐樹木的世界!

破壞了大自然的綠意生態,影響到我們每個人,

但是,年輕的一代即將影響著我們的未來,今日如何對待環境即將承擔後果。

我想讓學生表達他們如何看待他們所生活的世界的環境問題,

無論是本土的、還是全球的。

我給予他們發表的平台,

讓他們想像明天更美好的世界,

一個和平的世界、沒有汙染的世界,

透過藝術表達出來!

 

I want to give this young generation a voice about how they view environmental issues in the world in which they live, whether local or global. I want to give them a platform to imagine their better world of tomorrow, a world without barren lands, and express it through art under the theme of Trees of Peace. These young artists are encouraged to make their artistic skills visible and to show us a damage-free world they want to live in.

arrow
arrow
    全站熱搜

    Cindy魔法ABC教室 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()